اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به شما قدرت می دهد تا دنیا را فتح کنید.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به شما قدرت می دهد تا دنیا را فتح کنید.

اعتماد به نفس داری؟ اصلا می دونی اعتماد به نفس چی هست؟ در مورد اعتماد به نفس کاذب چیزی شنیدی؟ تا حالا جملات اعتماد به نفس دهنده به گوشت خورده؟ آزمون اعتماد به نفس دادی؟ برای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران راهکار داری؟ میدونستی با افزایش اعتماد به نفس در زنان چقدر میشه بنیان خانواده رو مستحکم کرد؟ اهمیت اعتماد به نفس در زنان رو میدونی؟ اعتماد به نفس کودکان چی؟ یا راه های اعتماد به نفس در بزرگسالان ؟
همه این سوالات رو پرسیدم تا بگم که موضوع اعتماد به نفس یه موضوع خیلی خیلی جدی هستش و منم قراره در این وبلاگ خیلی جدی و البته به زبون خودمونی و ساده " اعتماد به نفس " رو برات تعریف کنم و جواب همه سوالاتی که پرسیدم به اضافه خیلی از سوالات دیگه ای که هنوز نپرسیدم رو بدم
دوست خوبم!
منتظر پست های داغ من باش
میخوایم باهم اعتماد به نفسمون رو بچسبونیم به سقف

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰
اعتماد به نفس (اعتمادبه نفس به انگلیسی: self-confidence) یک مهارت فردی است که همه قادر به ایجاد و تقویت آن هستند. اعتماد به نفس مهم ترین موضوع در مسیر موفقیت و ارتقای فردی است. بدون افزایش اعتماد به نفس و تقویت دائمی آن، شما هرگز نمی توانید آدم موفقی باشید. اعتماد به نفس کودکان ، راه های افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان ، افزایش اعتماد به نفس در زنان و بعبارت دیگر افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران موضوعاتی هستند که لازم است به آنها پرداخته شود. اعتماد به نفس یعنی فرد چه باوری نسبت به توانایی انجام کارهایش در درون خود دارد! شاید شما هم دیده باشید افرادی زمانی که می خواهند کاری را شروع کنند، ابتدا کار را خیلی بزرگ و سخت و دشوار فرض می کنند و به احتمال زیاد انجام آن را به بعد موکول می کنند و یا در میانه راه خیلی خسته می شوند و رهایش می کنند. این افراد نمی دانند که اعتماد به نفس پایینی دارند وگرنه به راحتی از عهده انجام آن کار بر می آیند.
افرادی که اعتماد به نفس دارند، تحسین دیگران را بر می‌انگیزند و موجب انگیزش در سایرین می‌شوند. آن‌ها شجاعانه با ترس‌هایشان روبرو می‌شوند و ریسک‌پذیر هستند. آن‌ها می‌دانند که توانایی این را دارند تا هر نوع مانعی را پشت سر بگذارند. حتی اگر اوضاع بر وفق مراد نباشد، افراد با اعتماد به نفس زندگی را با دیدۀ مثبت می‌نگرند و آن‌ها معمولاً از عملکرد خود رضایت دارند و به خویشتن احترام می‌گذارند.
اینطور نیست که اگر شما اعتماد به نفس خود را افزایش دهید دیگر هیچ مشکلی نخواهید داشت، شما می دانید مسایل و مشکلاتی دارید ولی باوری در شما هست که میگوید: شما قادرید از موانع و مشکلات عبور کنید. شما توانایی حل مسایل پیش رو را دارید و اگر لازم شد مهارت های جدید را هم خواهید آموخت.
اعتماد به نفس عینکی است بر روی چشمان ذهن شما که توان انجام کارها را با آن تشخیص می دهید. کیفیت اعتماد به نفس است که به شما می گوید چقدر توانایی دارید و چقدر می توانید از پس کارهایتان برایید و چقدر قابلیت دارید! پس بسیار تا بسیار مهم است که روی افزایش اعتماد به نفس خود بکوشید. چون شما از صبح تا شب باید کارهایی را انجام دهید. چون کیفیت انجام همه کارهایی که انجام می دهید را کیفیت اعتماد به نفس شما تعیین می کند. پس متوجه می شویم که اعتماد به نفس تمام زوایای زندگی شما را تحت تاثیر خودش قرار می دهد.
اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و توانایی‌هایتان است و درست همان موقعی که همه چیز به‌ هم می‌ریزد، می‌تواند به فریادتان برسد و به شما کمک کند تا در برابر مشکلات‌تان قوی باشید. بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. برای تقویت اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود.
شما می‌توانید « تکنیک های تقویت اعتماد به نفس» را بیاموزید، تمرین کنید و در آن استاد شوید. درست مثل هر توانایی دیگری؛ هنگامی که در آن خبره شدید، همه چیز در زندگی شما بهتر می‌شود.

- بَری دیوپورت
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی