اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به شما قدرت می دهد تا دنیا را فتح کنید.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به شما قدرت می دهد تا دنیا را فتح کنید.

اعتماد به نفس داری؟ اصلا می دونی اعتماد به نفس چی هست؟ در مورد اعتماد به نفس کاذب چیزی شنیدی؟ تا حالا جملات اعتماد به نفس دهنده به گوشت خورده؟ آزمون اعتماد به نفس دادی؟ برای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران راهکار داری؟ میدونستی با افزایش اعتماد به نفس در زنان چقدر میشه بنیان خانواده رو مستحکم کرد؟ اهمیت اعتماد به نفس در زنان رو میدونی؟ اعتماد به نفس کودکان چی؟ یا راه های اعتماد به نفس در بزرگسالان ؟
همه این سوالات رو پرسیدم تا بگم که موضوع اعتماد به نفس یه موضوع خیلی خیلی جدی هستش و منم قراره در این وبلاگ خیلی جدی و البته به زبون خودمونی و ساده " اعتماد به نفس " رو برات تعریف کنم و جواب همه سوالاتی که پرسیدم به اضافه خیلی از سوالات دیگه ای که هنوز نپرسیدم رو بدم
دوست خوبم!
منتظر پست های داغ من باش
میخوایم باهم اعتماد به نفسمون رو بچسبونیم به سقف

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

قطعا همه ما حداقل یک بار حس خجالت کرده ایم. خجولی ما شاید گاهی به شکل هراس از حاضر شدن در جمع، مهمانی ها و اجتماعاتی که مملو از انسان های رنگارنگ است ظاهر شده باشد. کم رویی و خجولی حسی است که جلوی بسیاری از پیشرفت های شما را می گیرد. فرض کنید در جمعی همه در حال خوش گزرانی هستن اما شما بخاطر خجالتی بودنتان با حس اضطرابی وحشتناک گوشه گیری می کنید. یقینا این مشکل فشار زیادی را به شما تحمیل می کند.

 با تمام نقاط منفی و مشکلاتی که کم رویی و خجالتی بودن به بار می آورد باز هم کم حرفی یک عارضه یا بیماری نیست؛ بلکه چالشی است که با بی توجهی خود افراد به مشکلی حاد تبدیل شده است و به راحتی می توان با تکنیک های رفع خجالت و کم حرفی آن را برطرف نمود.

این مقاله برای چه کسانی مفید است؟ اگر مشکل کمرویی در فن بیان دارید؟ آیا بخاطر خجولی ترس از حضور در جمع دارید؟ آیا کم رویی جلوی بسیاری از پیشرفت هایتان را گرفته و به دنبال راهکاری برای درمان قطعی خجالت هستید؟ بی شک این مقاله به تمام دوستانی که خجولی پیشه می کندد و دنبال راهکاری می گردند تا به آن غلبه کنند، پیشنهاد میشود. پس بدون هیچ گونه مقدمه چینی و فوت وقت به ارئه 5 راهکار طلایی می پردازیم تا به راحتی برای همیشه با خجولی خود خداحافظی کنید.

1-به ندای درون خود توجه کنید تا بتوانید خجولی را شکست دهید.

در گام اول درمان کمرویی و خجولی پیشنهاد می کنم همواره به صدای درونی خود گوش دهید. هیچ گاه از صدای درونی خود غافل نشوید چراکه، بیشترین تاثیر بر زندگی شما را دارد. آیا صدای درونی شما مثبت است یا منفی. آیا از ارزشمندی و شایستگی شما سخن میراند یا مادام منفی بازی می کند و به شما سرکوفت می زند که نمی توانید؟

خودتان را چگونه می بینید؟ الان خود واقعیتان خوشحال است یا نگران؟ سخنرانی در پیش است و فنون سخنوری در گرو آمادگی شما؛ به نظرتان این سخنرانی چه طور پیش می رود؟


2-خود را به تکنیک های مقابله با کم حرفی مجهز کنید

اینجا به دنبال ریشه یابی علل خجولی و کمرویی در شما نیستیم. ریشه کم رویی شما هرچه باشد فرقی به حالتان نمی کند؛ شما فقط یک نگرانی ساده و قابل رفع دارید آنهم این است که از پس این حجم از خجالتی بودن برآیید. تکنیک مقابله با کم حرفی راهکاری است که کمک می کند به سادگی برای همیشه با کمرویی خداحافظی کنید این تکنیک نوعی مهندسی معکوس است. اجازه دهید این تکنیک درمان کمرویی را با یک مثال برایتان شرح دهم. فرض کنید در جمعی حضور دارید که همه در حال صحبت و معاشرت با همدیگر هستند. قبلا اگر در چنین فضایی بودید چه عملی انجام میدادید؟ بی شک خجولی شما سبب می شد تا گوشه گیری کنید و با کسی معاشرت نکنید. اکنون کاملا برعکس عمل کنید. نگاهی به جمع بیندازید به سمت اولین فردی بروید که بیش از سی ثانیه با شما تماس چشمی برقرار کرد و شروع به صحبت کردن با او بکنید. کمی از روزمرگی های خود بگویید و به او نیز اجازه صحبت کردن بدهید. همین مکالمات دوطرفه را تمرین کنید. با تکرار این روند به زودی خجالت شما از صحبت کردن در جمع می ریزد.


3-مخاطب خود باشید

تصور کنید قرار است در ارتباط با مشکل خاصی برای رئیس خود و جمعی از همکارانتان ارائه دهید. با این که موقعیت شغلی خوبی دارید اما هنوز هم نمی توانید مثل یک سخنران فن بیان خود را به رخ بکشید و سخنوری کنید. این نقطه ضعف را بهتر است با یک اجرا ساده و نمایشی دز منزل برطرف کنید:

رو به رو آینه بایستید با خودتان صحبت کنید. فرض کنید مخاطب خودتان هستید. شروع کنید به ارائه دادن آن موضوع خاص برای خودتان چند بار جلوی آینه برای خود ارائه دهید یواش یواش خجالتتان می ریزد و خجولی مانع ارز ابراز توانمندی هایتان نمی شود.


 

4-با دیگران ارتباط چشمی برقرار کنید.

ارتباط چشمی در برقراری یک رابطه موثر کولاک میکند این را فراموش نکنید. یک راه غلبه بر خجولی، برقراری ارتباط چشمی است. در گذشته نگاه راسخ به سمت یک چیز به خصوص میان اجداد ما و انسان های اولیه که در جنگل زندگی می کردند همچون سلاحی کارساز بود.  حال در سخنرانی هم دقیقا همین جو حاکم است. سعی کنید با مخاطبان خود تماس چشمی برقرار کنید. یقیناا وقتی فرد خجالتی هستید، خجولی شما مانع از نگاه کردنتان به دیگران می شود. پس این روند را با یک نفر شروع کنید. در جمع به دنبال فردی اشنا یا چهره ای صمیمی بگردید. با وی تماس چشمی برقرار کنید. وقتی احساس راحتی کردید این رفتار را با گروه بیشتری از مخاطب هایتان تکرار کنید. به مرور خجالتتان کمتر و کمتر می شود.


 

  • ۹۹/۰۹/۲۵
  • raze ghanoonejazb

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی