اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به شما قدرت می دهد تا دنیا را فتح کنید.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به شما قدرت می دهد تا دنیا را فتح کنید.

اعتماد به نفس داری؟ اصلا می دونی اعتماد به نفس چی هست؟ در مورد اعتماد به نفس کاذب چیزی شنیدی؟ تا حالا جملات اعتماد به نفس دهنده به گوشت خورده؟ آزمون اعتماد به نفس دادی؟ برای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران راهکار داری؟ میدونستی با افزایش اعتماد به نفس در زنان چقدر میشه بنیان خانواده رو مستحکم کرد؟ اهمیت اعتماد به نفس در زنان رو میدونی؟ اعتماد به نفس کودکان چی؟ یا راه های اعتماد به نفس در بزرگسالان ؟
همه این سوالات رو پرسیدم تا بگم که موضوع اعتماد به نفس یه موضوع خیلی خیلی جدی هستش و منم قراره در این وبلاگ خیلی جدی و البته به زبون خودمونی و ساده " اعتماد به نفس " رو برات تعریف کنم و جواب همه سوالاتی که پرسیدم به اضافه خیلی از سوالات دیگه ای که هنوز نپرسیدم رو بدم
دوست خوبم!
منتظر پست های داغ من باش
میخوایم باهم اعتماد به نفسمون رو بچسبونیم به سقف

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قطعا همه ما حداقل یک بار حس خجالت کرده ایم. خجولی ما شاید گاهی به شکل هراس از حاضر شدن در جمع، مهمانی ها و اجتماعاتی که مملو از انسان های رنگارنگ است ظاهر شده باشد. کم رویی و خجولی حسی است که جلوی بسیاری از پیشرفت های شما را می گیرد. فرض کنید در جمعی همه در حال خوش گزرانی هستن اما شما بخاطر خجالتی بودنتان با حس اضطرابی وحشتناک گوشه گیری می کنید. یقینا این مشکل فشار زیادی را به شما تحمیل می کند.

 با تمام نقاط منفی و مشکلاتی که کم رویی و خجالتی بودن به بار می آورد باز هم کم حرفی یک عارضه یا بیماری نیست؛ بلکه چالشی است که با بی توجهی خود افراد به مشکلی حاد تبدیل شده است و به راحتی می توان با تکنیک های رفع خجالت و کم حرفی آن را برطرف نمود.

این مقاله برای چه کسانی مفید است؟ اگر مشکل کمرویی در فن بیان دارید؟ آیا بخاطر خجولی ترس از حضور در جمع دارید؟ آیا کم رویی جلوی بسیاری از پیشرفت هایتان را گرفته و به دنبال راهکاری برای درمان قطعی خجالت هستید؟ بی شک این مقاله به تمام دوستانی که خجولی پیشه می کندد و دنبال راهکاری می گردند تا به آن غلبه کنند، پیشنهاد میشود. پس بدون هیچ گونه مقدمه چینی و فوت وقت به ارئه 5 راهکار طلایی می پردازیم تا به راحتی برای همیشه با خجولی خود خداحافظی کنید.

1-به ندای درون خود توجه کنید تا بتوانید خجولی را شکست دهید.

در گام اول درمان کمرویی و خجولی پیشنهاد می کنم همواره به صدای درونی خود گوش دهید. هیچ گاه از صدای درونی خود غافل نشوید چراکه، بیشترین تاثیر بر زندگی شما را دارد. آیا صدای درونی شما مثبت است یا منفی. آیا از ارزشمندی و شایستگی شما سخن میراند یا مادام منفی بازی می کند و به شما سرکوفت می زند که نمی توانید؟

خودتان را چگونه می بینید؟ الان خود واقعیتان خوشحال است یا نگران؟ سخنرانی در پیش است و فنون سخنوری در گرو آمادگی شما؛ به نظرتان این سخنرانی چه طور پیش می رود؟


2-خود را به تکنیک های مقابله با کم حرفی مجهز کنید

اینجا به دنبال ریشه یابی علل خجولی و کمرویی در شما نیستیم. ریشه کم رویی شما هرچه باشد فرقی به حالتان نمی کند؛ شما فقط یک نگرانی ساده و قابل رفع دارید آنهم این است که از پس این حجم از خجالتی بودن برآیید. تکنیک مقابله با کم حرفی راهکاری است که کمک می کند به سادگی برای همیشه با کمرویی خداحافظی کنید این تکنیک نوعی مهندسی معکوس است. اجازه دهید این تکنیک درمان کمرویی را با یک مثال برایتان شرح دهم. فرض کنید در جمعی حضور دارید که همه در حال صحبت و معاشرت با همدیگر هستند. قبلا اگر در چنین فضایی بودید چه عملی انجام میدادید؟ بی شک خجولی شما سبب می شد تا گوشه گیری کنید و با کسی معاشرت نکنید. اکنون کاملا برعکس عمل کنید. نگاهی به جمع بیندازید به سمت اولین فردی بروید که بیش از سی ثانیه با شما تماس چشمی برقرار کرد و شروع به صحبت کردن با او بکنید. کمی از روزمرگی های خود بگویید و به او نیز اجازه صحبت کردن بدهید. همین مکالمات دوطرفه را تمرین کنید. با تکرار این روند به زودی خجالت شما از صحبت کردن در جمع می ریزد.


3-مخاطب خود باشید

تصور کنید قرار است در ارتباط با مشکل خاصی برای رئیس خود و جمعی از همکارانتان ارائه دهید. با این که موقعیت شغلی خوبی دارید اما هنوز هم نمی توانید مثل یک سخنران فن بیان خود را به رخ بکشید و سخنوری کنید. این نقطه ضعف را بهتر است با یک اجرا ساده و نمایشی دز منزل برطرف کنید:

رو به رو آینه بایستید با خودتان صحبت کنید. فرض کنید مخاطب خودتان هستید. شروع کنید به ارائه دادن آن موضوع خاص برای خودتان چند بار جلوی آینه برای خود ارائه دهید یواش یواش خجالتتان می ریزد و خجولی مانع ارز ابراز توانمندی هایتان نمی شود.


 

4-با دیگران ارتباط چشمی برقرار کنید.

ارتباط چشمی در برقراری یک رابطه موثر کولاک میکند این را فراموش نکنید. یک راه غلبه بر خجولی، برقراری ارتباط چشمی است. در گذشته نگاه راسخ به سمت یک چیز به خصوص میان اجداد ما و انسان های اولیه که در جنگل زندگی می کردند همچون سلاحی کارساز بود.  حال در سخنرانی هم دقیقا همین جو حاکم است. سعی کنید با مخاطبان خود تماس چشمی برقرار کنید. یقیناا وقتی فرد خجالتی هستید، خجولی شما مانع از نگاه کردنتان به دیگران می شود. پس این روند را با یک نفر شروع کنید. در جمع به دنبال فردی اشنا یا چهره ای صمیمی بگردید. با وی تماس چشمی برقرار کنید. وقتی احساس راحتی کردید این رفتار را با گروه بیشتری از مخاطب هایتان تکرار کنید. به مرور خجالتتان کمتر و کمتر می شود.


 

  • raze ghanoonejazb
  • ۰
  • ۰

عزت نفس دقیقا به چه معنا است؟

عزت نفس به راستی به چه معنا است؟ شاید با اصطلاح عزت نفس و یا حرمت نفس از قبل آشنایی دارید. شاید شماهم مثل خیلی از افراد عزت نفس و اعتماد به‌ نفس را به یک معنا به کار می‌برید، اما حقیقت این است که عزت نفس مفهومی بسیار گسترده‌تر و عمیق‌تر از اعتماد به‌ نفس دارد.

در حالت کلی میتوان اعلام داشت که اعتماد به نفس زیر مجموعه ای از عزت به نفس است. اعتماد به نفس میوه و ثمره درخت عزت نفس است. یعنی اگر شما حرمت نفس بالایی داشته باشید به احتمال زیاد از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستید.

اما گاهی عکس این موضوع نیز صادق است. برخی معتقدند که ممکن است یک نفر با اعتماد به‌ نفس بالا و حتی اعتماد به نفس کاذب، از عزت نفس پایینی برخوردار باشد.

یکی از نماد های عزت نفس پایین تمایل به بزرگنمایی کردن در موفقیت ها است. این افراد را عموما کمال گرا می گویند. از آنجایی که تحمل معمولی بودن را ندارند در توانایی های خود بزرگ نمایی کرده و به چیزی که نیستند وانمود میکنند.کسی که عزت نفس سالم داشته باشد، نیازی به وانمود کردن ندارد. او می‌تواند نقص داشتن و کامل نبودن را تاب بیاورد.

نظریه برخی اساتید در مورد عزت نفس:

نظریه کریستوفر: منطبق بر این نظریه که یکی از پرطرفدار ترین نظریه ها در مورد عزت نفس است، عزت نفس در هر فرد، ترکیبی از دو عامل است:

1-احساس شایستگی و توانمندی

2-احساس ارزشمندی و لیاقت.

نظریه ناتانیل براندن:  براندن (Nathaniel Branden) در یکی از کتاب های خود به نام «psychology of self esteem» می‌گوید:
شایستگی به این معناست که شما چقدر بر این موضوع باور دارید که، از مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای رسیدن به اهدافتان، برخوردارید. به خاطر داشته باشید که این نظریه عزت نفس را اینگونه تعریف نمی کند که، باید در تمام جنبه های زندگی موفق باشید یا همیشه احساس شایستگی کنید.

بلکه باید نسبت به آن حیطه‌هایی از زندگی که بریتان با همیت است، احساس ارزشمندی کنید. مثلا اگر شخصی اجتماعی یا به اصطلاح مجلس گرم کن باشید، این ویژگی یک توانایی است. اما اگر اولویت زندگیتان، موفقیت تحصیلی باشد مهارتِ ذکر شده تأثیری در عزت نفس‌تان نخواهد داشت. 

چه چیزهایی جزو ارزش‌های شما هستند؟‌

در زندگیتان چه ارزش هایی دارید؟ اینکه چه چیز هایی برای شما ارزش به حساب می آید، برای هر شخص امری منحصر به فرد است. اما موضوعی که مهم است، چقدر رفتارهایی که به طور روزمره از خود نشان می‌دهید با این ارزش‌ها انطباق دارند؟
دست در دست هم، این عوامل مشخص می‌کنند که آیا خود را «به اندازه‌ی کافی خوب» می‌دانید؟ و آیا فردی که هستید را دوست دارید و برایش احترام قائلید؟

با ترکیب کردن شایستگی و ارزشمندی و بررسی رابطه‌ی آنها با یکدیگر، میتوانیم تعریفی جامع از عزت نفس ارائه دهیم. اینکه تنها حس خوبی در مورد خودتان داشته باشید به این معنا نیست که عزت نفس بالایی داشته باشید. حتما باید احساس شایستگی کنید و این حس را داشته باشید که رفتارهایتان به اعمال مفیدی ختم میشود.

نکته
اگر عزت نفس را از این دریچه نگاه کنید، میتوانید عزت نفس سالم و عزت نفس پوشالی و کاذب را به خوبی از هم تشخیص دهید. در این صورت میتوانید جلوی عوارض عزت نفس بیمارگونه را بگیرید؛ مثلا این تفکر که «من از همه بهترم» می‌تواند به تکبر، قلدری و حتی بدتر از اینها ختم شود. این رفتار کاملا حاصل عزت نفس پوشالی است.اگر هم میزان عزت نفس‌تان با میزان توانایی‌هایتان فاصله‌ی خیلی زیادی داشته باشد، در واقع دارید زمینه را برای شکست، تحقیر، ناامیدی و خشم خود مهیا می‌کنید. در واقع، برخی از پژوهشگران این مسئله را با خشونت خانوادگی مرتبط می‌دانند.

افزایش عزت نفس از طریق سه راهکار طلایی

حالا که معنای عزت نفس برایتان واضح‌تر شده است، خیلی بهتر می‌توانید عزت نفس خودتان را بهبود ببخشید و آن را متعادل و قدرتمند سازید. این توصیه‌ها می‌توانند به کارتان بیایند:

۱. تا میتوانید مثبت اندیش باشید.

فراموش نکنید که شما تنها شخصی هستید که می‌تواند باورهای منفی و اشتباهتان نسبت به خودتان را تغییر دهد. هیچ کس دیگری نمی‌تواند عزت نفس به شما تزریق کند. هیچ دارویی نیست که بخورید و یک شبه به فردی با عزت نفس سالم تبدیل شوید. شمایید که باید با فکر کردن در مورد چیزهای خوبی که در زندگی‌تان وجود دارد و به کار گرفتن آنها ، قدم به قدم این عزت نفس را بسازید. سعی کنید به مثبت اندیشی عادت کنید تا بتوانید، طریقه‌ی شناسایی و شکست دادن الگوهای خودویران‌گری را یاد بگیرید. به خودتان انگیزه دهید و خودتان را تشویق کنید. شما لایق این رفتار هستید.

۲. موفقیت های خود را کم ارزش جلوه ندهید و به آنها ببالید.

وقتی کاری را خوب انجام دادید، برایش شادی کنید! منتظر ننشینید که یک نفر دیگر به شما بگوید چقدر خوبید! خودتان به خودتان بگویید!

۳. همیشه هدف گذاری کنید

هرچقدر به موفقیت‌های بیشتری برسید، همان‌قدر اعتماد به نفستان بالا تر میرود. هرچقدر اعتماد به نفستان به صورت سالم بالاتر باشد، بیشتر احساس ارزشمندی و شایستگی می کنید. هدف گذاری کمک میکند تا بتوانید دستاورد های جدیدی داشته باشید. داشتن اهداف مشخص کمک می‌کند تا احساس شایستگی را در خود پرورش بدهید و از شایستگی به احساس غرور و سرانجام به احساس ارزشمندی برسید. پس از هر فرصتی برای به کار بستن استراتژی های هدف گذاری استقبال کنید!

  • raze ghanoonejazb
  • ۰
  • ۰

سئو چیست؟


SEO مخفف Search Engine Optimization است که عبارت است از افزایش مقدار و کیفیت ترافیک به وب سایت شما از طریق نتایج ارگانیک موتور جستجو.

چه چیزی وارد سئو می شود؟
برای درک معنای واقعی SEO ، بیایید این تعریف را تجزیه و تحلیل کرده و قسمت ها را بررسی کنیم:

کیفیت ترافیک. شما می توانید تمام بازدیدکنندگان در دنیا را به خود جلب کنید ، اما اگر آنها به سایت شما می آیند زیرا گوگل به آنها می گوید منبعی برای رایانه های اپل هستید در حالی که واقعاً شما یک کشاورز هستید که سیب می فروشید ، این میزان بازدید با کیفیت نیست. درعوض شما می خواهید بازدیدکنندگانی را جذب کنید که واقعاً به محصولاتی که شما ارائه می دهید علاقه مند هستند.
مقدار ترافیک. هنگامی که افراد مناسب را از طریق صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کلیک کنید ، بازدید بیشتر بهتر خواهد بود.
نتایج ارگانیک تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهد. ترافیک ارگانیک ، ترافیکی است که مجبور به پرداخت آن نیستید.

ترافیک جستجوی ارگانیک به طور خاص هر ترافیک پرداخت نشده ای است که از SERP حاصل می شود.

https://moz.com/

سئو سایت چگونه کار می کند
شما ممکن است یک موتور جستجو را به عنوان وب سایتی که برای تایپ کردن (یا صحبت کردن) یک سوال در یک جعبه به آن فکر می کنید و گوگل ، یاهو ، بینگ یا هر موتور جستجوی دیگری که با استفاده جادویی استفاده می کنید با یک لیست طولانی از پیوندها به صفحات وب پاسخ دهید. می تواند به طور بالقوه به س yourال شما پاسخ دهد.

درست است. اما آیا شما هرگز متوقف شده اید که در پشت آن لیست های جادویی لینک ها چه چیزی وجود دارد؟

نحوه کار آن به این صورت است: Google (یا هر موتور جستجویی که استفاده می کنید) دارای یک خزنده است که خاموش می شود و اطلاعات مربوط به تمام محتوایی را که می توانند در اینترنت پیدا کنند جمع آوری می کند. خزنده ها همه این 1 ها و 0 ها را برای ایجاد فهرست به موتور جستجو بازمی گردانند. سپس این شاخص از طریق الگوریتمی تغذیه می شود که سعی می کند همه آن داده ها را با درخواست شما مطابقت دهد.

فاکتورهای زیادی برای ورود به الگوریتم موتور جستجو وجود دارد و در اینجا چگونگی رتبه بندی گروهی از متخصصان برای اهمیت آنها آورده شده است:

rank-faktor-pie-2013-lrg.gif؟ mtime = 20170104131408 # دارایی: 2285: url
این کل SE (موتور جستجو) SEO است.

بخش O از SEO - بهینه سازی - جایی است که افرادی که تمام آن مطالب را می نویسند و آن را در سایت های خود قرار می دهند در حال سرگرم کردن این محتوا و آن سایت ها هستند تا موتورهای جستجو بتوانند آنچه را که می بینند و کاربرانی که وارد می شوند را درک کنند. از طریق جستجو آنچه را که می بینند دوست خواهد داشت.

بهینه سازی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. همه چیز از اطمینان از برچسب های عنوان و توضیحات متا هر دو آموزنده و طول مناسب تا اشاره پیوندهای داخلی به صفحاتی است که به آنها افتخار می کنید.

یادگیری سئو


این بخش از سایت ما برای کمک به شما در یادگیری هر آنچه در مورد سئو می خواهید اینجا است. اگر کاملاً با موضوع آشنا نیستید ، از همان ابتدا شروع کنید و راهنمای مبتدیان برای سئو را بخوانید. اگر در مورد یک موضوع خاص به مشاوره نیاز دارید ، هر کجا که مناسب شما باشد حفاری کنید.

در اینجا یک بررسی کلی وجود دارد:

ساخت یک سایت دوستانه برای جستجوگرها
پس از آماده شدن برای شروع قدم زدن در آن پیاده روی سئو ، وقت آن فرا رسیده است که تکنیک های جستجوگرها را در سایتی اعمال کنید ، خواه این سایت کاملاً جدید باشد یا قدیمی که در حال بهبود آن هستید.

این صفحات به شما کمک می کند تا از همه چیز ، از انتخاب نام دامنه مناسب SEO برای بهترین روش ها برای پیوندهای داخلی ، شروع کنید.

محتوا و نشانه گذاری مربوطه
تا وقتی محتوا نداشته باشید یک سایت در واقع یک سایت نیست. اما SEO برای محتوا دارای متغیرهای خاص کافی است که ما بخش اختصاصی آن را به آن اختصاص داده ایم. اگر درباره تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، نحوه نوشتن کپی مناسب با SEO و نوع نشانه گذاری که به موتورهای جستجو کمک می کند بفهمند که محتوای شما واقعاً چیست ، از اینجا شروع کنید.

موضوعات موجود در سایت
شما قبلاً با کاوش در محتوا و نشانه گذاری مربوط به آن چیزهای زیادی در مورد موضوعات آموخته اید. اکنون وقت آن است که با اطلاعات مربوط به robots.txt از تکنیک استفاده کنیم.

موضوعات مرتبط با پیوند


همه آنچه را که لازم بود در مورد پیوندهای از متن لنگر به تغییر مسیر بدانید ، عمیق کنید. این سری صفحات را بخوانید تا بفهمید چگونه و چه وقت از nofollow استفاده کنید و اینکه آیا وبلاگ نویسی مهمان واقعاً مرده است. اگر بیشتر به جنبه پیوند سازی علاقه دارید (سعی در بهبود رتبه بندی سایت خود با کسب لینک دارید) ، مستقیماً به راهنمای مبتدیان برای ایجاد لینک بروید.

سایر بهینه سازی ها
تبریک می گویم! شما به مرور و جستجوهای روزانه جستجوگرها تسلط دارید و اکنون برای برخی مباحث پیشرفته آماده هستید. اطمینان حاصل کنید که با استفاده از بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) ، بازدیدکننده از همه آسانترین زمان ممکن را دارد ، سپس با SEO محلی به سطح خرد بروید یا آن سایت را با SEO بین المللی جهانی کنید.

سیر تحول سئو
الگوریتم های موتور جستجو به طور مکرر تغییر می کنند و تاکتیک های SEO در پاسخ به این تغییرات تکامل می یابند. بنابراین اگر کسی به شما مشاوره سئو ارائه می دهد که احساس چندان خوبی ندارد ، با صفحه موضوع خاص ثبت نام کنید.

برای نگاه فنی بیشتر به جستجوگرها ، این فیلم کوتاه را از Rand Fishkin ببینید.

شرکت سئو اینجا با بیش از 15 سال سابقه در زمینه سئو سایت و بهینه سازی و افزیش رتبه در گوگل با استفاده بهترین تجربیات بهترین خدمات سئو را ارائه میدهد برای ارتباط بیشتر به سایت سئو اینجا مراجعه کنیدسئو اینجا متشکل از تیمی جوان و متخصص در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ است که می تواند بهترین و تخصصی ترین مشاوره را در این زمینه به شما ارائه دهد. تیم تولید کننده محتوا، تیم طراح سایت و کارشناسان سئو می توانند پروژه را به صورت کامل برای شما آماده کنند.

 

بروید و سئو کنید

  • raze ghanoonejazb