اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به شما قدرت می دهد تا دنیا را فتح کنید.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به شما قدرت می دهد تا دنیا را فتح کنید.

اعتماد به نفس داری؟ اصلا می دونی اعتماد به نفس چی هست؟ در مورد اعتماد به نفس کاذب چیزی شنیدی؟ تا حالا جملات اعتماد به نفس دهنده به گوشت خورده؟ آزمون اعتماد به نفس دادی؟ برای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران راهکار داری؟ میدونستی با افزایش اعتماد به نفس در زنان چقدر میشه بنیان خانواده رو مستحکم کرد؟ اهمیت اعتماد به نفس در زنان رو میدونی؟ اعتماد به نفس کودکان چی؟ یا راه های اعتماد به نفس در بزرگسالان ؟
همه این سوالات رو پرسیدم تا بگم که موضوع اعتماد به نفس یه موضوع خیلی خیلی جدی هستش و منم قراره در این وبلاگ خیلی جدی و البته به زبون خودمونی و ساده " اعتماد به نفس " رو برات تعریف کنم و جواب همه سوالاتی که پرسیدم به اضافه خیلی از سوالات دیگه ای که هنوز نپرسیدم رو بدم
دوست خوبم!
منتظر پست های داغ من باش
میخوایم باهم اعتماد به نفسمون رو بچسبونیم به سقف

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
عزت نفس یا اعتماد به نفس
هنوز هم هستند کسانی که بین عزت نفس و اعتماد به نفس تفاوتی قائل نیستند و تصورشان بر این است که عزت نفس همان اعتماد به نفس است اما نه مثل گذشته؛ امروزه کتاب های بسیاری در جهان و چند مورد هم در ایران درباره عزت نفس به رشته تحریر درآمده که عزت نفس و اعتماد به نفس را به تفکیک بررسی کرده و تعاریف مشخص و واضحی را درباره هرکدام مطرح کرده اند که به چند مورد اشاره میکنم:

عزت نفس و اعتماد به نفس از نظر بزرگان

«روزنبرگ» تصورات فرد بر اعتقاد به اثبات در مورد ارزش کلی شخص را بعنوان تعریف عزت نفس مطرح کرده است؛ و اگر ساده تر بخواهیم بگوییم، این مرد بزرگ، عزت نفس را باور و تصور فرد نسبت به میزان ارزشمندی خود می داند و «باربارا دی آنجلیس» اعتماد به نفس را باور به توانایی و قابلیت انسانی خویش می داند، اینکه با هر آنچه در زندگی پیش آید روبرو می شوید، از عهده آنها برمی آیید و آنچه را که ضروری است انجام می دهید.
در کتاب عزت نفس روی میز شام نیز که چندین بار آن را خوانده ام و هربار برایم تازگی داشته درباره عزت نفس و اعتماد به نفس چنین آمده است:
«عزت نفس باور درونی (تقریباً غیر قابل تغییر) شما از میزان ارزشمندی هرچیز متعلق به خود شما است که بیشتر به کیفیت نگرش و برداشت و قضاوت فرد راجع به خود و هرآنچه مربوط به خود اوست می پردازد. میزان خود دوستی یکی از اصلی ترین سنجه های ارزشیابی عزت نفس است. »
«اعتماد به نفس باور شما از توانایی ها و توان انجام کارها را پوشش می دهد. کیفیت نگاه و برداشت و قضاوت شما از «خودکارآمدی» خویشتن خویش را اعتماد به نفس شما ارزیابی می کند.»
 

رابطه عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟

عزت‌نفس ریشه در عمق باور از خود و پایه دارد و مادر باورهای دیگر است. بهتر بگویم عزت نفس ریشه درخت خودباوری است و اعتمادبه‌نفس میوه است.
 

شروع به گفتن "نه"
افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند اغلب احساس می کنند که باید به دیگران بگویند ، حتی وقتی واقعاً نمی خواهند.

خطر این است که شما بار سنگین ، خشمگین ، عصبانی و افسرده شوید.

در بیشتر موارد ، گفتن نه روابط را ناراحت نمی کند. ادامه گفتن نه ، اما به طرق مختلف ، تا زمانی که پیام دریافت کنند ، می تواند مفید باشد.

خودتان را به چالش بکشید
همه ما گاهی اوقات احساس عصبی یا ترس از انجام کارها می کنیم. اما افراد دارای عزت نفس سالم اجازه نمی دهند که این احساسات جلوی تلاش های جدید یا گرفتن چالش را بگیرند

چرا باید عزت نفس و اعتماد به نفس داشته باشیم؟

همه ما به این دنیا آمده ایم تا بهترین زندگی را در سایه آرامش و احساس خوب تجربه کنیم ولی به خوبی میدانیم که متاسفانه با حس و حال بد هرگز نمیشود خوب زندگی کرد. اگر حس و حال خوب نداشته باشید، نمی توانید طعم شیرین زندگی ایده آل، انسان بودن،سعادت، نیکبختی و موفقیت های بزرگ را بچشید. اگر می خواهید بر فراز سرزمین رویاها به پرواز درآیید و اوج بگیرید و احساسات خوب را تجربه کنید، مجبورید عزت نفس و اعتماد به نفس خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید.
 

 

  • ۹۸/۰۴/۲۴
  • raze ghanoonejazb

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی